PuTTY Nedir? Nasıl Kullanılır?

Putty Nedir?

PuTTY, Unix/Linux sunuculara, ağ cihazlarına kadar SSH, Telnet ve COM bağlantıları ile çalışan cihaz ve bilgisayarlara uzaktan oturum açarak işlemler yapmamızı sağlayan ücretsiz bir yazılımdır. Genellikle Windows işletim sisteminde SSH bağlantısı desteklenmediğinden dolayı SSH bağlantıları yapmak için kullanılmaktadır.
PuTTY kurulum işlemine gerek duymadan çalışmaktadır. PuTTy’i bu bağlantıyı takip ederek indirebilirsiniz.



Şimdi PuTTY‘i çalıştıralım. Session kısmında Host Name (or IP address) kısmına ssh bağlantısı yapacağım bilgisayarın IP adresini, Port kısmına bağlantı için kullanılan portu ve Connection Typeolarak SSH belirttikten sonra ikinci adıma geçiyorum.



Connection > SSH > X11 kategori adımlarını takip ediyorum ve X11 Forwarding kısmında Enable X11 forwarding kutucuğunu işaretliyorum.


Yapmam gereken farklı bir adım kalmadı. Son olarak Open butonuna basarak bağlantı işlemini gerçekleştiriyorum.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ROBOCOPY KOMUTLARİ VE BİR KAC ORNEK

Bat Dosyası ile dosya silme

Dell iDRAC 6 Configuration.