SyncToy 2.1 ve Görev Zamanlayıcı



SyncToy 2.1 Stubleupon’un karşıma çıkardığı, çok basit bir yedekleme programı. Kendi bilgisayarınızda ya da ağda iki farklı klasör seçiyorsunuz ve Synctoy seçtiğiniz klasörleri isterseniz eşitliyor istersenizde tek taraflı olarak yedekleyebiliyor. Peki güzel tarafı ne? Öncelikle çok kolay bir kullanım olanağı sağlıyor. Bilgisayar hakkında çok bilgisi olmayan birine bile iki dakika içinde öğretebilirsiniz nasıl kullanması gerektiğini. İkincisi ise microsoft tarafından yayınlanıyor. İlerki windows sürümlerinde kesinlikle işletim sistemi ile birlikte gelmesi gerektiğini düşünüyorum.
Öncelikle SyncToy 2.1 programımızı indirip kuruyoruz. Kurulumu çok zaman almıyor.
Sonrasında SyncToy programını çalıştıroyoruz. Eğer .exe dosyasını bulamadıysanız başlat menüsünden aratabilirsiniz.
Sornasında left kısmına yedeklemek istediğimiz klasörü, diğer kısma ise yedeğin oluşturulacağı klasörü seçiyoruz.
Bizden yedeklemeyi nasıl yapmamızı istediğimizi soruyor.
  • Synchronize: İki klasörüde karşılıklı olarak eşitliyor. Yani klasörlerin ikisinde de yapılan değişiklik diğerini etkiliyor.
  • Echo: Sadece sol klasördeki değişiklikler sağ klasörü etkiliyor. Rename ve delete işlemleri soldan sağa aktarılıyor.
  • Contribute: Echo ile aynı fakat rename ve delete işlemleri sağ klasöre aktarılmıyor. Yani silsenizde sağ klasörden tekrardan bulabiliyorsunuz. Eğer yer sıkıntınız yoksa bu özelliği tavsiye ederim.
Benim yer sıkıntım olduğundan ben genelde Echo tipi eşitlemeyi kullanıyorum.
All Folder Pairs” kısmından “Run All” dediğinizde kopyalama işlemine başlıyorsunuz.
Buraya kadar herşey tam istediğim gibi. Synctoy bana basit ve hızlı bir yedekleme sunuyor. Fakat ne yazıkki kendini Görev Zamanlayıcısına(Task Schedule) eklemiyor. Yani ya belirli aralıklarla kendiniz çalıştıracaksınız ya da benim gibi yapıp manual’ini okuyup Görev zamanlayıcısına ekleme yapacaksınız. Burdan sonraki kısımları Synctoy’un manualinden çeviriyorum.
  1. Başlat menüsünden, Tüm ProgramlarDoatlar- Sistem Araçları – Görev Zamanlayıcı seçilir
  2. Sağdaki Eylemler panalinden Temel Görev Oluştur seçilir
  3. Bir isim ve açıklama eklenerek İleri butonuna tıklanır.
  4. Nezaman başlamasını istiyorsanız seçip tekrardan İleri butonuna tıklayın
  5. Program Başlat seçeneği seçilir ve İleri butonuna basılır.
  6. Gözat kısmından çalıştıracağımız programı yani SyncToyCmd.exe seçilir. Eğer yükleneceki yolu değiştirirmediyseniz C://ProgramFiles/Synctoy gibi bir dosya yolunda olması lazım.
  7. Bağımsız Değişkenler kısmına -R eklenir. Bunun anlamı tüm dosya çiftlerini çalıştırdır. Eğer tek bir dosya çiftini çalıştırmak istiyorsanız -R “DosyaCiftiAdi” şeklinde  değişken ekleyiniz.
Evet, bundan sonra istediğiniz zaman da synctoy kendisi çalışarak yedeklemeyi kendisi gerçekleştirecektir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ROBOCOPY KOMUTLARİ VE BİR KAC ORNEK

Bat Dosyası ile dosya silme

Dell iDRAC 6 Configuration.