Raid Nedir Nasıl Yapılır ?



Yeni topladığım bilgisayarımla uğraşırken aklıma raid yapısı geldi. Benim 2 tane aynı model aynı marka diskim var dedim bunlarla ortak olarak ne yapabilirim.
Raid birden fazla disklerle yapılan bir olay. Hem güvenlik hemde hız için yapılabiliyor. Benim bu makalemde anlatacaklarım iki yapı Raid 0 ve Raid 1 nasıl yapılır ve ne işe yarar.
 Raid 0 En az iki diskle yapılıyor. Raid 0 yaparken örnek veriyorum iki diskimizi raid 0 yaptık. Bu durumda disk kapasitemiz disk+disk = 2 disk oluyor. Yani iki diskimizin özellikleri 1 tb ikisi 2tb oluyor ve bunu tek bir disk olarak görüyoruz. Bütün olay iki farklı veya daha fazla diski tek bir disk olarak görmekmi ? tabiki hayır Raid 0 yapısında diske yazdığımız veri parçalara bölünerek yapıdaki bütün disklere parça parça yazılıyor buda yazım ve okuma hızını iki katına çıkarıyor.
Raid 0 yapısının dezavantajları ise bir disk bozulursa bütün veriler kullanılmaz hala geliyor.
 Raid 1 ise aynalama işlemi yapıyor. Mesela diskinize mp3 kopyaladınız bu mp3 raid 1 yapınızda kaçtane disk varsa bire bir kopyalıyor. Bu sayede diskinizin biri bozulduğunda diğer diskinizde aynı veriler duruyor olur. Raid 1 yapısında hız kazanılmıyor.
Ben işletim sistemim için iki diski raid 0 olacak şekilde yapılandırdım. Sistem açılışında oyunlarda programlarda gözle görülür şekilde artış oldu tavsiye ederim.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ROBOCOPY KOMUTLARİ VE BİR KAC ORNEK

Bat Dosyası ile dosya silme

Dell iDRAC 6 Configuration.